Bli fodervärd

Assistanshundskolan har många valpar under sina beskyddande vingar. Vi anser att varje valp behöver ett alldeles eget fodervärdshem att växa upp i. Därför söker vi så gott som alltid efter trygga familjer som kan ta sig an en valp under ca 1-1,5 år.

Som fodervärd åtar du dig att erbjuda valpen ett tryggt och varaktigt hem under fodervärdstiden. Du måste ha tid att engagera dig i valpen och vara lyhörd för de rekommendationer vi ger avseende valpuppfostran. I gengäld får du under året möjlighet att lära dig mycket om valpfostran och hunduppfostran i stort, bl.a. genom att delta i våra fodervärdsträffar som arrangeras på olika håll i landet. Självklart står vi också för veterinärvård och försäkringskostnader under fodervärdstiden.

Våra fodervärdar betyder oerhört mycket för oss och för våra hundar, och det är viktigt att vi har en nära dialog och ett bra samarbete i att tillsammans fostra en blivande assistanshund! Vi arbetar främst med rasen labrador retriever, men även andra raser kan komma ifråga.

Vill du bli fodervärd?

Är du en trygg och hundintresserad person som känner att detta med att hjälpa till att fostra en blivande assistanshund kan vara något för dig?

Fyll i vårt formulär eller ta kontakt med oss antingen via info@assistanshundskolan.se eller se under kontakter för att hitta den av oss som bor närmast din hemkommun.

Från valp till superhjälte

1 svar på ”Bli fodervärd”

Kommentarer är stängda.